Tuesday, November 3, 2009

bila hati dah berkenan...(^____^)

"Ya Allah ya tuhanku.. Segala pujian hanya untukMu Tuhan semesta alam.. Kau ampunkanlah dosa-dosa hambaMu ini.. Ya Allah.. Aku lemah dalam sesuatu hal ini.. Mudahkanlah urusanku ya Allah.. Mudahkanlah.. Ringankanlah bebanku.. Kau Maha Berkuasa, Kau Maha Mengetahui sedangkan aku tidak mengetahui, Kau Maha Merancang dan Menentukan.. Seandainya dia adalah yang terbaik untukku, agamaku, duniaku dan akhiratku, maka Kau dekatkanlah dia padaku.. Dan Kau berkatilah kami.. Namun jika ada yang selain dia yang terbaik untukku, agamaku, duniaku dan akhiratku, maka Kau dekatkanlah yang lain itu padaku.. Dan Kau pupuklah rasa redha dalam hatiku.. Tunjukkanlah kepadaku siapa yang terbaik antara mereka buatku.. Sungguh aku buntu.. Kau bantulah aku.. Berikan aku petunjuk yang jelas tentang mereka.. Sesungguhnya hanya Kau yang benar-benar mengenaliku dan mereka.. Hanya Kau yang benar-benar tahu siapa aku dan siapa mereka kelak.. Dekatkanlah hatiku dengan ketentuanMu ya Allah.. Dan pimpinlah kami dalam membuat perhitungan.. Sesungguhnya hitunganMu adalah yang paling adil.. Selawat dan salam buat RasulMu.. Ameen.. Ameen ya Rabb al’alameen.."

0 ulasan: